20 Mayıs 2013 Pazartesi

Supangle

İş arkadasım Ayşegül için yaptım bu tarifi, tadı tutturdum ama kıvam suluydu, unu yarım bardaktan az kullanmıstım tam yarım bardak imiş kararı:)2. denememde kıvam da tat da lezizdi:)

Malzemeler:
4 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
3 yemek kaşığı kakao
1/2 su bardağı un
120 gram bitter çikolata
1 tatlı kaşığı tereyağ
6 dilim kek ve ıslatmak için 6 kaşık süt

Hazırlanışı:
Soğuk süte şeker,un ve kakaoyu karıstırarak orta ateşte pişirin. Supangle iyice koyulaştığında çikolatayı ve tereyağı ilave edin ve altını kapatın. Esas yapım bu asamadan sonra baslıyor, karısımın kabuk baglamasını engellemek için soguyana kadar arada karıstırmamız gerekli. (Ben ev ahalisi uyuduktan sonra tv karsısında hem karıstırdım hem film izledim. Tavsiye ederim:)
Kaselerin dibine kek dilimlerini koyarak 1 yemek kaşığı süt ile ıslatalım.Supangleyi eşit olarak kaselere paylaştırın. Üzerini süslemek size kalmış, dondurma pek bir yakıstı;)

(benim kaselerim küçük oldugu için 6 porsiyon cıktı)

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder