12 Nisan 2013 Cuma

Mahlepli Tuzlu Kurabiye-Simitler



Çayın yanında acayip giden bişey, bir hafta boyunca da tazeliğini koruyor. şekilleri benim o gün ki ruh halime göre değişiyor ama şu var ki bu hamurdan uzun rulolar alıp onu simit haline dönüştürmek imkansız, en azından ben beceremiyorum. yuvarlaklar yapıp ortasını parmagımla deldiğim tombiş tombiş ve cok lezzetli kurabiyelerimiz oluyor. Bu arada ben mini fırın kulllanıyorum ve aşağıdaki tarif mini fırın tepsisini tam dolduruyor, ortalama 20-24 minik simitiniz oluyor.

Malzemeler
Yarım paket margarin (125 gr, ben Sütaş tereyağı kullanıyorum, kilo işi aldım, üzerindeki ölçü çizgileriyle buzluga attım, hamur işleri için çıkarıyorum)
1 yumurta sarısı
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı sirke
yarım yemek kaşığı toz şeker
yarım tatlı kaşığı tuz
yarım çay bardağı sıvı yağ (ben zeytin yağı kullanıyorum)
1 çay kaşığı mahlep

Üzerini için ise; bol susam ve sarısını kullandıgınız yumurtanın beyazı (sanki baska yumurtanın beyazını alacaksınız, zaten hamura yumurtanın sarısı girdiyse beyazı da üstüne olacak yani, bendeki de laf:D)

Eritilmiş margarini diğer malzemelerle yogurun, eger simit yapacaksanız dediğim gibi ceviz büyüklügünde parcalar alıp kurabiye sekli verip ortasını parmagınızla acın, önce yumurta beyazına sonra susama arkalı önlü batırarak tepsinize dizin. (yağlı kagıt kullanmasanız dahi pişen kurabiyeler sogudugu zaman tepsiden cıkıyor, tepsiyi yaglamayın, ama elbette kagıt işi temiz iş:) Baska bir şekli de rulo yapıp 2 cm kalınlıgında dilerek yine yumurta susam olayına devam edebilirsiniz. Ve kaçınılmaz son, önceden ısıtılmış 200 santigrat derecede kızarana kadar pişiriniz.

Afiyet olsun:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder